بادی کیت لاماری ایما X فابریک است یا در تهران فراوری می گردد؟ ، ماجرای انتشار یک فیلم
به گزارش وبلاگ فروش ساعت، هفته قبل شرکت آرین پارس موتور برای نخستین بار از لاماری ایما X رونمایی کرد. این خودرو که نمونه فول آپشن Eama X به شمار می رود، دارای یک بادی کیت اسپرت است که براساس درخواست مشتریان بر روی این خودرو نصب خواهد شد. اما ساعاتی پیش فیلمی منتشر شد که در آن نشان می داد، بادی کیت لاماری ایما X در گاراژی در تهران فراوری شد!
بیت ران - محمد فتح اللهی: علاقه مندان به دنیای تیونینگ خودرو حتماً با نام آقای حسین مقیمی در کشورمان آشنا هستند. به جرأت می توان گفت که حسین مقیمی یکی از تأثیرگذارترین افراد در زمینه تیونینگ بدنه خودروها در ایران است.
شرکت تیونینگ Moghimi سال هاست که برای مشتریان خود، بادی کیت های اسپرت فراوری می نماید. این بادی کیت ها کاملاً براساس احتیاج مشتری به وسیله خود آقای مقیمی فراوری و نصب می شوند که از نظر کیفیت فوق العاده هستند.
در حالی اینستاگرام شرکت تیونینگ Moghimi مملو از خودروهای ایرانی و خارجی با بادی کیت های اسپرت است، انتشار فیلمی موجب سردرگمی علاقه مندان به خودرو شد.
ماجرا از این قرار بود که شب گذشته، آقای مقیمی ویدیویی از بادی کیت لاماری ایما X به نمایش گذاشت. در این ویدیو عنوان شد که این بادی کیت تماماً به وسیله او فراوری شد و حتی رنگ آمیزی مشکی پیانویی هم در شرکت او انجام شد.
خودرویی که در ویدیو شرکت مقیمی به نمایش عایدی، دقیقاً همان لاماری X شرکت آرین پارس موتور بود که هفته گذشته به صورت رسمی رونمایی شد.
بادی کیت لاماری ایما ایکس فابریک است؟
بادی کیت نصب شده به وسیله شرکت Moghimi کاملاً از لحاظ ظاهری مشابه بادی کیت Dongfeng Fengxing T5 EVO تیپ HeatWave است. از همین رو، ادعای آقای مقیمی درباره فراوری این بادی کیت در شرکت ایشان کمی مبهم به نظر می رسد.
این احتمال وجود دارد که شرکت آرین پارس موتور، یک نمونه از بادی کیت Dongfeng Fengxing T5 EVO مدل HeatWave Star Edition را به ایران وارد نموده باشد. سپس این بادی کیت در شرکت Moghimi بر روی لاماری ایما ایکس نصب شده است.
شرکت آرین پارس موتور در زمان رونمایی از Eama X گفت که بادی کیت اسپرت این خودرو به درخواست مشتری نصب خواهد شد و فرایندی زمان بر است.
به همین علت می توان پیش بینی کرد که شرکت Moghimi، کپی بادی کیت اصلی Dongfeng Fengxing T5 EVO مدل HeatWave را به سفارش آرین پارس موتور می سازد.
فراوری این قطعات هم احتمالاً در شرکت Moghimi زمان بر است. اما آرین پارس موتور هم می تواند در صورت درخواست مشتریان به آنها زمان تحویل طولانی تری را اعلام کند.
قیمت بادی کیت لاماری ایما X در چین
بادی کیت اصلی این محصول آرین پارس موتور در چین، یک آپشن 3 هزار یوانی دانگ فنگ است. براساس نرخ تبدیل ارز امروز، این رقم معادل 20 میلیون تومان است.
اگر فراوری بادی کیت لاماری ایما X در تهران واقعیت داشته باشد، این پرسش به وجود می آید که چرا آرین پارس موتور، از قطعه OEM (مخفف: Original Equipment Manufacturer) دانگ فنگ بر روی این خودرو استفاده نمی نماید؟
اگر هم صرفاً بحث مونتاژ بادی کیت لاماری ایما X بر روی این خودرو است، چرا آرین پارس موتور این کار را در تعمیرگاه های مجاز خود انجام نمی دهد؟ آیا نصب بادی کیت در یک شرکت تیونینگ همچنان باعث تداوم گارانتی این خودرو می گردد؟
آیا آرین پارس موتور سایر امورات خدماتی محصولات خود را هم به تعمیرگاه ها و گاراژهای متفرقه می سپارد؟ با توجه به صحبت های آقای مقیمی درباره فراوری این بادی کیت، اگر روزی یکی از مشتریان در نتیجه حادثه ای موجب آسیب به این قطعات گردد، آیا باید برای ترمیم یا تعویض به آرین پارس موتور مراجعه کند یا به شرکت تیونینگ مقیمی؟
مسلماً این پرسش ها زمانی به پاسخ می رسند که شرکت آرین پارس موتور در این زمینه شفاف سازی کند. رسانه خودرویی بیت ران به محض دریافت توضیحات لازم شرکت آرین پارس موتور، آن را منتشر خواهد نمود.
جزئیات آیین نامه واردات خودرو دست دوم اعلام شد
ورود 5 هزار دستگاه خودرو وارداتی به گمرکات و بنادر کشور
گروه خودروسازی سایپا در راه نمایشگاه خودرو مشهد
ترخیص 1000 دستگاه خودروی هیوندای النترا از گمرک شهید باهنر
هونگچی E-QM5 بهمن موتور در یک قدمی ورود به ایران / آنالیز تخصصی
منبع: بیت ران