سوپراسپرت کلکسیونی آرس S1 اسپایدر معرفی گشت

به گزارش وبلاگ فروش ساعت، محصول تازه آرس دیزاین، مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی شورولت است و سرعت گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت 2/7 ثانیه دارد.

سوپراسپرت کلکسیونی آرس S1 اسپایدر معرفی گشت

به گزارش وبلاگ فروش ساعت به نقل از زومیت، استودیو طراحی آرس دیزاین، در مودنا ایتالیا واقع است و دفتر مدیریتی در شهر دوبی کشور امارات متحده عربی دارد. این مجموعه، از سال 2014 طراحی و ساخت بدنه برای انواع موتورسیکلت و خودروهای اسپرت انجام می دهد. دنی باهار، موسس و بنیان گذار آرس دیزاین، ملیت سوئیسی دارد. او 49 سال پیش در استانبول ترکیه به دنیا آمد؛ اما تحصیلات ابتدایی را در مرز سوئیس و ایتالیا به اتمام رساند. مهم ترین سوابق کاری دنی باهار، مدیریت تجاری و بازرگانی برای شرکت های مشهوری مثل ردبول و فراری است که در نهایت به مدیر عاملی لوتوس در سال 2011 ختم شد.

حدود دوماه پیش، اولین محصول تجاری آرس دیزاین در کلاس خودروهای سوپراسپرت کلکسیونی معرفی گشت. این مدل، پروژه S نام داشت و بسیاری از تجهیزات فنی، مثل شاسی، جعبه دنده و پیشرانه را از شورولت کوروت گرفته بود. حالا باگذشت مدتی نسبتا کوتاه، دومین خودرو آرس دیزاین با نام پروژه S1 اسپایدر هم فراوری شده که درواقع، مدل بدون سقف پروژه S، همراه امکانات لوکس است.

حذف سقف و کاهش ارتفاع شیشه جلو، سبکی قدیمی در خودروهای اسپرت اروپایی محسوب می گردد؛ اما به تازگی به وسیله طراحان مدل های کلکسیونی مدرن مثل فراری مونزا و مک لارن الوا مورد توجه قرار گرفته است. چنین ترکیبی، اصطلاحا بارکتا (Barchetta) نامیده می گردد که به محصولی از فراری در سال 1948 اشاره دارد. با این سبک طراحی، محصول تازه آرس دیزاین هم جذابیت ویژه ای برای کلکسیونرها، خواهد داشت.

در نمای رو به رو، دو شیشه مجزا روبروی سرنشینان دیده می گردد که راهنمایی نماینده به سمت بالا هستند. بعلاوه، دو مجرای کوچک در پشت سر و بالاترین بخش بدنه نصب شده اند تا راحتی سرنشینان هنگام رانندگی پرسرعت، بهبود پیدا کند. این خودرو در نمای پشت، تفاوت خاصی با مدل مسقف ندارد؛ اما خروجی های اگزوز و رینگ های قهوه ای رنگ، هماهنگ با پوشش کابین و متفاوت از نمونه سقف فلزی خواهند بود.

در فضای داخلی، ادوات دست ساز آلومینیوم و چرم بسیار مرغوب ناپا وجود دارد. فضای سرنشیان، مجزا است و نمایشگر مستقل روبروی هر نفر دیده می گردد. طراحان آرس دیزاین، به خوبی توانسته اند ترکیبی مدرن با جزئیات سنتی ایجاد نمایند که مناسب مدل های کلکسیونی و فراوری محدود است. فرمان شبیه به چهارگوش، پدال های تعویض دنده و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان این خودرو هم، عاریت گرفته از شورولت کوروت C8 به نظر می رسد.

مشابه مدل اصلی پروژه S، نسخه اسپایدر هم مجهز به پیشرانه تقویت شده شورولت است. این موتور 6/2 لیتری V8، قدرت 705 اسب بخار با گشتاور بسیار خوب 969 نیوتن متر فراوری می نماید تا آرس اسپایدر در زمان 2/7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد. نهایت دور موتور پروژه S می تواند به 9 هزار دوربردقیقه برسد. پیشرانه 6/2 لیتری در این خودرو و کوروت C8، فاقد توربوشارژر یا هر نوع سیستم پرخوران است؛ اما نمونه موجود در سوپراسپرت آرس، 200 اسب بخار قوی تر خواهد بود و می تواند دور موتور بالاتر به اندازه 2500 دوربردقیقه، داشته باشد.

قیمت نهایی مدل اسپایدر هنوز اعلام نشده است؛ اما مسلما گران تر از نسخه سقف فلزی با آستانه قیمت 580 هزار دلار خواهد بود. از این خودرو، تنها 24 دستگاه فراوری خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "سوپراسپرت کلکسیونی آرس S1 اسپایدر معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپراسپرت کلکسیونی آرس S1 اسپایدر معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید