نرخ اسباب کشی در تهران چقدر است؟

به گزارش وبلاگ فروش ساعت، 99 درصد مستاجرها در یک مساله با یکدیگر هم نظر هستند و آن اینکه باربری خوب و منصف کم است و حداقل یک بار سر آنها کلاه رفته است.

نرخ اسباب کشی در تهران چقدر است؟

دردسر سروکله زدن با کارگرهایی که دلشان برای وسایل نمی سوزد تا فرمول های عجیب و غریب محاسبه هزینه باربری؛ این مسائل یعنی هیچ گونه نظارتی از اتحادیه گرفته تا نهادهای نظارتی روی فعالان این حوزه وجود ندارد. با باربری هایی تماس بگیرید که کد شناسه داشته باشند؛ این جمله ای است که غفاری مسئول یکی از باربری ها می گوید.

او که در یکی از باربری های شرق تهران و منطقه نارمک فعالیت می نماید درخصوص هزینه میلیونی حمل بار باربری ها می گوید: این روزها باربری های متفرقه زیاد شده اند و اغلب دفتری هم ندارند و تنها با یک خط موبایل کار می نمایند و مردم از روی بی اطلاعی به آنها اعتماد می نمایند و به خاطر 5 هزار تومان ارزان تر با آنها تماس می گیرند و در نهایت هزینه های زیادی هم می پردازند و دست آخر هم ناراضی هستند.

حمل ساید بای ساید، پیانو و تردمیل جداگانه حساب می گردد

روزهای گرم تابستان برای بیشتر خانواده ها روزهای جابه جایی و اسباب کشی به خانه جدید است و باید تعداد زیادی کارتن، روزنامه باطله، طناب و چسب برای بسته بندی تهیه نمایند و به جز اینها اصلی ترین قضیه در این گرانی ها پیدا کردن باربری مورد اعتماد و منصف است.

با گشتی در روزنامه ها و جست وجو در اینترنت می توان آگهی تعداد زیادی از این باربری ها را دید که هر کدام به نحوی در جلب مشتری با یکدیگر رقابت می نمایند. با یکی از این باربری ها در نارمک تماس می گیرم که در آگهی اش نوشته شده حمل و جابه جایی اثاثیه منزل به تمامی نقاط تهران و ایران با بسته بندی و کادری حرفه ای برای وسایل حساس به صورت شبانه روزی.

شخصی که گوشی را برمی دارد خود را محمدی معرفی می نماید در خصوص هزینه حمل بار اسباب کشی از او می پرسم و می گوید: برای 3 ساعت اسباب کشی با کامیون 250 هزار تومان و برای هر کارگر ساعتی 90 هزار تومان می گردد که حداقل باید سه تا چهار کارگر بگیرید ضمن آنکه یخچال ساید بای ساید هر طبقه 15 هزار تومان جداگانه حساب می گردد، میزناهارخوری 8 نفره و بالاتر و دستگاه تردمیل، گاوصندوق و پیانو هم هزینه ای جداگانه دارند. با باربری دیگری تماس می گیرم.

عزیزی که در باربری کار می نماید قیمت های پایین تری درخصوص دستمزد کارگران اعلام می نماید. او برای دستمزد کارگران 50 هزار تومان و درخصوص حمل بار برای 3 ساعت کامیون 250 هزار تومان را مطرح می نماید و تاکید دارد اگر حمل بار و خالی کردن آن بیشتر از 3 ساعت طول بکشد باید یک سوم هزینه ماشین را هم بدهیم و اگر بسته بندی با ما باشد برای ضربه گیر متری 2500 تا 4 هزار تومان، اگر کارتن خالی بخواهید هر یک کارتن 20 هزار تومان که مقاومت آنها از کارتن های موزی هم بهتر است.

به باربری های بدون کد شناسه اعتماد نکنید

غفاری که در باربری منطقه رسالت کار می نماید، می گوید: با باربری هایی تماس بگیرید که از اتحادیه کد شناسه باربری داشته باشند، این روزها باربری های متفرقه زیاد شده اند و تنها با یک خط موبایل کار می نمایند یا یک تلفن ثابت دارند که آن را روی موبایل دایورت نموده اند اما آدرس یا دفتری ندارند اما باربری های معروف اغلب تا 20 خط تلفن در دفتر دارند و تنها با یک خط موبایل کار می نمایند. این باربری ها با قیمت های پایین کار خود را تبلیغ می نمایند و مردم از روی بی اطلاعی به آنها اعتماد می نمایند، در نهایت هزینه های زیادی هم می پردازند و دست آخر هم ناراضی هستند.

غفاری با بیان اینکه بیش از 15 سال است دفتر باربری دارد درباره قیمت ها می گوید: برای 3 ساعت ماشین 300 هزار تومان و برای هر کارگر ساعتی 85 هزار تومان حساب می گردد البته هر طبقه هم 20 هزار تومان برای وسیله سنگین یا شکستنی ها مثل شیشه عظیم میز ناهارخوری هزینه جداگانه دریافت می گردد.

برای تردمیل طبقه ای 15 هزار تومان و پیانو هم طبقه ای 20 هزار تومان محاسبه می گردد. البته در باربری ما کامیون های 6 متری مجهز به پتو و موکت کاری شده و نیسان مسقف باری هم هست.

او کمی مکث می نماید و ادامه می دهد: اگر کوچه ماشین رو نباشد هر 10 متر بین 3 تا 7 هزار تومان هم جداگانه می گیریم ضمناً به خاطر کرونا ضربه گیر را خودتان تهیه کنید، ضمن آنکه برای شهرستان قیمت ها فرق دارد، مثلا از تهران تا نوشهر هزینه ماشین یک میلیون و 350 هزار تومان است. اگر کارگر یک طرفه بخواهید یعنی فقط در تهران ماشین را بار بزنند ساعتی 80 هزار تومان و اگر کارگر دوطرفه باشد هر ساعت 220 هزار تومان است. ضمناً اگر می خواهید زمان کمتری برای خالی و پر کردن بار داشته باشید بهتر است به جای چهار کارگر پنج کارگر بگیرید برایتان به صرفه تر است که 300 یا 400 هزار تومان بیشتر به کارگر بدهید اما ساعت ماشین تان کمتر باشد. اگر هم کارگران آمدند و با آنها به توافق نرسیدید و ماشین را هم نخواستید می توانید هزینه یک سوم کارگرها و ماشین را بدهید و آنها برمی گردند.

البته این موضوع از مصوبات اتحادیه باربری است و کمتر هم پیش می آید. او تاکید می نماید: البته برخی از مردم هم گاهی بر قیمت خودشان پافشاری می نمایند و از ما بابت هزینه ها شکایت هم می نمایند. چند وقت پیش که برای ورامین بار برده بودیم طبقه را درست نگفته بودند. طبقه چهارم را دوم گفته بودند و قیمتی هم که برایشان پیش بینی می شد 750 هزار تومان بود اما زمان اسباب کشی طبقه فرق می کرد و باید هزینه بیشتری پرداخت می کردند، خوشبختانه صدای مشتری را زمان ثبت سفارش ضبط نموده بودم و سوءتفاهم رفع شد.

از او پرسیدم نرخ هایتان نسبت به پارسال چقدر تغییر داشته است؟ پاسخ می دهد: 15 درصد گران تر شده. پارسال 3 ساعت کرایه ماشین 200 هزار تومان بود که سال جاری بین 250 تا 300 هزار تومان شده است.

روی شکایت و اتحادیه و اتاق اصناف حساب نکنید

کلام آخر اینکه خیلی روی شکایت و اتحادیه و اتاق اصناف حساب نکنید و بهترین کار این است که قبل از آغاز کار همه جوانب را در نظر بگیرید و با کارگران هم اتمام حجت کنید و یک نفر از اعضای خانواده از اول کار تا اتمام کار پای ماشین ثابت بماند. ضمن اینکه به خاطر 5 هزار تومان ارزان تر بودن زندگی خود را به باربری های غیرمجاز که فقط یک شماره تلفن پشت ماشین دارند و هیچ دفتر و جای ثابتی ندارند نسپارید. قبل از هر کاری تمام هزینه ها و طبقات را با دفتر باربری تمام کنید و بهتر آن است که مکالمه را ضبط کنید.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: تجارت نیوز

به "نرخ اسباب کشی در تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ اسباب کشی در تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید