ادامه حاشیه های نمایشگاه خودرو تهران ، وزارت صمت خودروهای خودروسازان را گرو نگه داشته است؟

به گزارش وبلاگ فروش ساعت، نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران با حاشیه های بسیاری همراه بوده است؛ از پس ندادن خودرو و ماکت های خودروسازان گرفته تا پرداخت هزینه 33 میلیارد تومانی برای حضور در نمایشگاهی که قرار بود رایگان باشد.

ادامه حاشیه های نمایشگاه خودرو تهران ، وزارت صمت خودروهای خودروسازان را گرو نگه داشته است؟

به گزارش وبلاگ فروش ساعت به نقل از تجارت نیوز،حدود یک هفته از انتها نمایشگاه تحول صنعت می گذرد اما آنگونه که عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو می گوید وزارت صمت خودرو و ماکت های خودروسازان را هنوز به آنها برنگردانده و 33 میلیارد تومان از آنها برای حضور در این نمایشگاه گرفته است.

این خبری است که پس از اتمام نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران منتشر شد. در نمایشگاه تحول صنعت خودرو که دومین رویداد خودرویی مهم بعد از نمایشگاه خودرو تهران به شمار می آمد، قرار بود هدف ها و توانمندی های خودروسازان و قطعه سازان کشور نمایش داده گردد.

پیش از اینکه نمایشگاه آغاز به کار کند، خودروسازان اطلاع دقیقی از هزینه ها یا فرایند برگزاری این رویداد نداشتند. حتی بعضی می گفتند خودروسازان به صورت رایگان در نمایشگاه حضور پیدا می نمایند. اما عماد جعفری می گوید: خودروسازان عملا با اجبار وزارت صمت در نمایشگاه حاضر شدند و برای این حضور هزینه بالایی هم پرداخت نموده اند.

این در حالی است که وزیر صمت خودروسازان را به شرکت در این نمایشگاه دعوت نموده و گفته بود: هیچ الزامی برای شرکت خودروسازان در این رویداد وجود ندارد. اما بهتر است خودروسازان در این نمایشگاه، فعالیت ها و اقدامات اجرا شده را برای مردم شرح دهند تا ذهنیت مردم درباره صنعت خودروسازی تغییر کند.

وزارت صمت ماکت ها را تحویل نداد

نکته جالب این است که بعد از اینکه نمایشگاه به انتها رسید، وزارت صمت خودروها و ماکت های بعضی از خودروسازان را هنوز به آنها نداده است. عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو می گوید: این مساله مربوط به خودروسازانی است که هزینه شرکت در نمایشگاه خودرو را نداده اند. البته این ماکت ها ارزش اقتصادی چندانی ندارند. اما هدف وزارت صمت از این اقدام تعیین نیست. این ماکت ها در شرایط و دمای خاصی باید نگه داری گردد و پیش بینی می گردد تا الان آنها خراب شده باشند.

حساب 33 میلیاردی خودروسازان با صمت

جعفری تاکید می نماید برگزاری این نمایشگاه چیزی حدود پنج الی شش میلیارد تومان هزینه دارد. اما گفته می گردد وزارت صمت از خودروسازان برای شرکت اجباری در این نمایشگاه در مجموع 33 میلیارد تومان دریافت نموده است. البته وزارت صمت نیز این موضوع انکار می نماید. ماجرا چیست؟

او شرح داد: در این صورت حساب 33 میلیاردی، حدود 12 میلیارد تومان را سایپا، 12 میلیارد را ایران خودرو پرداخت کردند. به جای مانده حساب هم سایر خودروسازان داخلی باید به وزارت صمت پرداخت می کردند.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه گفت: در بند قراردادهایی که برای برگزاری نمایشگاه ها با خودروسازان امضا می گردد، ذکر می گردد که اگر پول برگزارنماینده نمایشگاه پرداخت نگردد، برگزارنماینده حق دارد محصول به نمایش گذاشته را به عنوان ضمانت نگه دارد. اما معمولا برگزارنماینده ها این کار را نمی نمایند. چون پرداخت هزینه زمان بر است.

جعفری گفت: اما اینکه وزرات صمت این حساب 33 میلیاردی با خودروسازان را انکار می نماید، به این علت است که وزارت صمت چهار شرکت را برای برگزاری این نمایشگاه به خودروسازان معرفی کرد. این چهار شرکت هم هزینه ای را به عنوان پورسانت به وزارت صمت پرداخت نموده است. به همین علت هزینه پنج الی شش میلیاردی خودروسازان به 33 میلیارد تبدیل شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ادامه حاشیه های نمایشگاه خودرو تهران ، وزارت صمت خودروهای خودروسازان را گرو نگه داشته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه حاشیه های نمایشگاه خودرو تهران ، وزارت صمت خودروهای خودروسازان را گرو نگه داشته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید